WALKING WINDOWS 2015
Het najaar in Kortrijk wordt opnieuw gekenmerkt door tal van activiteiten en events rond innovatie, creativiteit en ondernemerschap, gebundeld onder de We are Creators campagne. Denk maar aan Nightshift, Het lekkerste weekend van Kortrijk, Classic event en Week van het Ontwerpen. Die creatieve vibe moeten we ook voelen in het stadscentrum. Daarom werd opnieuw een parcours georganiseerd met creatieve ingrepen door ontwerpers op vitrines van handelaars.
Kortrijkse handelaars werden door Designregio Kortrijk gematcht aan een ontwerper. Samen werkten zij een creatieve presentatie uit voor de vitrines van de handelaars. Het resultaat is een parcours van 20 stops in de Kortrijkse binnenstad. Van 26 oktober tot 5 december kan je het resultaat van deze unieke samenwerkingen bewonderen.
Op deze manier steunt Kortrijk zijn handelaren, maar haalt Kortrijk ook haar verborgen talenten naar boven. De verbinding tussen de ontwerpers & handelaren zorgt voor bijzondere resultaten en geeft beiden de kans zich op een creatieve en innovatieve manier aan een groot publiek te laten zien.
De 20 samenwerkingen:
Pieter Bostoen met Optiek De Man
Nele Teerlinck met Juweelontwerpster Laura Derouf
Marie-Julie Stock met Couteaux & co
Lisa Goddeeris met Pure-Kortrijk
Sophie Vincent en Saartje Allosserie met Café Tartine
Sara Devos met Veneto
Sofie Byttebier met Byttebier
Alexander Cheyns met Clerckies burgers
Lobke Rondelez (Redlobster) met Chocolaterie Sweertvaegher
Lien Vanden Broecke (Happy design) met Tattoo Louis
Suzanne Landrieu met Steps winkel
Simon Everaert (Mr Mong) met Concept living
Lieselot Geeregat (Lotofdesign) met optiek Optivue
Sabine Rosseel (A3ontwerpburo) met Huis Descamps
Jessy Vandurme (Studio Klaer) met Kaffee Renee
Celine Himschoot met World of Travel
Giel Dedeurwaerder met De Soldeur
Tore Bleuze (Obi-One) met Bo Couture
Vincent Messelier met Braces by Orthigo
Kris Seynaeve met De Trog
Meer info en contactgegevens van de ontwerpers in het persdossier.