WALKING WINDOWS 2015

Het najaar in Kortrijk wordt opnieuw gekenmerkt door tal van activiteiten en events rond innovatie, creativiteit en ondernemerschap, gebundeld onder de We are Creators campagne. Denk maar aan Nightshift, Het lekkerste weekend van Kortrijk, Classic event en Week van het Ontwerpen. Die creatieve vibe moeten we ook voelen in het stadscentrum. Daarom werd opnieuw een parcours georganiseerd met creatieve ingrepen door ontwerpers op vitrines van handelaars.

Kortrijkse handelaars werden door Designregio Kortrijk gematcht aan een ontwerper. Samen werkten zij een creatieve presentatie uit voor de vitrines van de handelaars. Het resultaat is een parcours van 20 stops in de Kortrijkse binnenstad. Van 26 oktober tot 5 december kan je het resultaat van deze unieke samenwerkingen bewonderen.

Op deze manier steunt Kortrijk zijn handelaren, maar haalt Kortrijk ook haar verborgen talenten naar boven. De verbinding tussen de ontwerpers & handelaren zorgt voor bijzondere resultaten en geeft beiden de kans zich op een creatieve en innovatieve manier aan een groot publiek te laten zien.

De 20 samenwerkingen:

Pieter Bostoen met Optiek De Man

Nele Teerlinck met Juweelontwerpster Laura Derouf

Marie-Julie Stock met Couteaux & co

Lisa Goddeeris met Pure-Kortrijk

Sophie Vincent en Saartje Allosserie met Café Tartine

Sara Devos met Veneto

Sofie Byttebier met Byttebier

Alexander Cheyns met Clerckies burgers

Lobke Rondelez (Redlobster) met Chocolaterie Sweertvaegher

Lien Vanden Broecke (Happy design) met Tattoo Louis

Suzanne Landrieu met Steps winkel

Simon Everaert (Mr Mong) met Concept living

Lieselot Geeregat (Lotofdesign) met optiek Optivue

Sabine Rosseel (A3ontwerpburo) met Huis Descamps

Jessy Vandurme (Studio Klaer) met Kaffee Renee

Celine Himschoot met World of Travel

Giel Dedeurwaerder met De Soldeur

Tore Bleuze (Obi-One) met Bo Couture

Vincent Messelier met Braces by Orthigo

Kris Seynaeve met De Trog

Meer info en contactgegevens van de ontwerpers in het persdossier.

Bijlagen: