Anticipating the Future, het is een slogan die Howest hoog in het vaandel draagt.

In een steeds veranderende wereld wil Howest proactief de toekomst verkennen. Ze doen dat onder meer door studenten, lectoren en bedrijven in contact te laten komen met nieuwe markten en samenlevingsmodellen.

15 jaar nadat Howest als eerste hogeschool richting Silicon Valley trok, verleggen ze opnieuw grenzen. In februari 2017 trekt een groep van meer dan 160 studenten op studiereis naar Japan. De opleidingen IPO (Industrieel Product Ontwerp), MCT (Multimedia en Communicatie Technologie), Toerisme en recreatiemanagement en DAE (Digital Arts and Entertainment) slaan hiertoe de handen in elkaar en hebben al een aantrekkelijk studieprogramma uitgewerkt.

Een missie zonder het ondernemingsleven hierin te betrekken, zou echter geen Howest-trip zijn. Ze nodigen u dan ook van harte uit om deel uit te maken van hun businessdelegatie naar Japan van 4 tot 10 februari 2017.

Wat mag u verwachten?

In een divers en boeiend zakengezelschap (met o.m. Daikin-topman Frans Hoorelbeke) verkennen ze de verschillende aspecten van de vernieuwende Japanse samenleving. Hoe organiseert Japan zijn samenleving? Welke businessmodellen liggen aan de basis van hun economisch succes? Hoe zet je partnerships en samenwerkingsovereenkomsten op, de Japanse cultuur indachtig? Het zijn enkele aspecten die tijdens deze trip aan bod komen.

Op het programma staan o.m. een exclusief event op de Belgische ambassade in Tokio met een 30-tal ondernemers, een bezoek aan bedrijven als Daikin, Sony en Canon, maar ook een masterclass rond hoe je in het licht van de volgende Olympische Spelen die doorgaan in Tokio, MICE-initiatieven kan ontwikkelen.

Benieuwd naar het volledige programma?

Check Howest goes Tokyo 2017