Een netwerk aan mogelijkheden.
Groei door creativiteit en design.
Dankzij onze lange traditie van creativiteit, innovatie en ondernemerschap behoort de Kortrijkse regio sedert najaar 2017 tot een wereldwijd netwerk van 180 steden die creativiteit gebruiken als hefboom voor duurzame ontwikkeling: het UNESCO Creative Cities Network.
Wil je je eigen sterke producten, diensten en projecten linken aan dit wereldwijde creatieve netwerk? We nodigen al onze partners en creatieve talenten graag uit om het nieuwe logo te gebruiken. Zo maak je meteen je eigen creativiteit zichtbaar en laat je zien dat je deel uitmaakt van het sterk groeiende, creatieve ecosysteem in onze streek.
Hieronder vind je alvast waarvoor het kwaliteitslabel staat en hoe je het kan gebruiken.
Wil je meer te weten komen over het Unesco Creative Cities Network (UCCN)? Klik dan hier
Manifest
Door het logo van UNESCO Creative Cities Network op je website of andere kanalen te gebruiken, draag je meteen ook de creatieve visie van regio Kortrijk en het hele internationale netwerk uit. Zo laat je als ondernemer, organisatie of bedrijf zien dat:
je creativiteit erkent als strategische factor voor duurzame regionale ontwikkeling
je samenwerking stimuleert tussen overheid, onderwijs, bedrijven en burgers
je actief bent in creatieve hubs die innovatie & ondernemerschap mogelijk maken
je activiteiten ondersteunt die het culturele leven verbeteren, met aandacht voor het betrekken van kwetsbare groepen.
Huisstijl | Logo
Het logo is voorzien in diverse kleurruimtes naargelang de drager. Om kleurafwijkingen te vermijden, vragen we je om deze kleurruimtes te respecteren.
Het nieuwe UNESCO Creative Cities Network logo is geïnspireerd op het hart en vorm van onze creatieve regio, het Buda-eiland. Vanuit deze hub delen we onze creatieve passie met 13 steden & gemeenten die elk hun eigen invulling geven aan creativiteit door design.
Vind je tussen bovenstaande kleurruimtes geen bruikbare versie, dan kan je het logo in het wit gebruiken (#FFFFFF) .
De effen blauwe kleur is hier louter illustratief en mag je dus ook vervangen door een andere kleur of fotografisch materiaal. Zorg er wel voor dat logo en beeld ‘leesbaar’ blijven.
Rondom het logo is er een exclusieve zone voorzien. In deze zone mag je geen illustraties, logo’s of andere elementen plaatsen. Deze zone is meteen ook de minimummarge ten opzichte van de zijkant van de paginaopmaak.
Je kan het logo (enkel in de witte versie) op een foto plaatsen, op voorwaarde dat de foto donker genoeg is en het logo leesbaar blijft.
Afhankelijk van de drager heeft het logo bepaalde minimumafmetingen, zodat het altijd herkenbaar en leesbaar blijft.
Digitaal: 50px breedte
Print: 2,5cm breedte
Het is belangrijk dat het logo en het beeldmerk uniform gebruikt worden. Je mag het logo niet vervormen, draaien of spiegelen. Zorg er ook voor dat het steeds leesbaar blijft en dat je de exclusieve ruimte respecteert.
Kleurgebruik
De kleuren werden per kleurruimte vastgelegd. Afhankelijk van de drager (digitaal of print), is het belangrijk om de juiste kleurcodes te hanteren. Deze werden bepaald voor RGB- en CMYK-kleurruimtes.
- Primair Blauw
- C 91 | M 72 | Y 00 | K 00
- R 019 | G 058 | B 237
- #133aed
- Zwart
- C 74 | M 65 | Y 63 | K 81
- R 029 | G 029 | B 027
- #1d1d1b
- Primair Rood
- C 00 | M 95 | Y 91 | K 00
- R 255 | G 000 | B 000
- #ff0000
- Wit
- C 00 | M 00 | Y 00 | K 00
- R 255 | G 255 | B 255
- #ffffff
Lettertypes
Samen met het logo, de kleuren en het patroon draagt ook het lettertype visueel bij tot een consistente huisstijl. We gebruiken Arial als primair lettertype in het logo. Arial is een courant lettertype en compatibel met diverse besturingssystemen, zowel in on- als offline toepassingen. Daarnaast gebruiken we ook het huisstijlfont van Designregio Kortrijk.
- Aller Bold
- Aller Regular
- Aller Italic
Als het primaire lettertype niet beschikbaar dan kan ook Arial gebruikt worden.
Arial is een courant lettertype en zal op verschillende besturingssystemen geen compatibiliteitsproblemen vertonen.
Patronen
Om de beeldtaal te versterken, gebruiken we een patroon. Het patroon is opgebouwd met delen uit het logo en symboliseert de eenheid tussen beeld. Het wordt gebruikt als extra grafisch element naast tekst. De patronen maken deel uit van het huisstijlpakket.
Dit is het volledige beeldmerk van het logo. Dit element kan je uitvergroot gebruiken, of je kan het ook draaien volgens vaste hoeken (0° 45° 90° 180° 360°).
Dit laatste patroon kan je ook in een grid gebruiken waarbij de tussenruimte 9 px bedraagt. Je kan dit element ook volgens dezelfde hoeken kantelen als bovenstaand patroonelement.
Fotografie
Met de juiste foto’s kan je heel snel en goed een boodschap overbrengen. Hieronder vind je enkele voorbeelden uit ons huisstijlpakket. Gebruik je deze beelden, vermeld dan ook de credits.
Campagne Beeld
Om de beeldtaal te versterken, gebruiken we een patroon. Het patroon is opgebouwd met delen uit het logo en symboliseert de eenheid tussen beeld. Het wordt gebruikt als extra grafisch element naast tekst. De patronen maken deel uit van het huisstijlpakket.
Beschikbaar op posterformaat (.psd) & powerpoint slide in onderstaande zipfile.