Domo Arrigato is het bedrijf van enthousiasteling Tom Vandeweghe. In zijn atelier in Izegem bouwt hij al meer dan tien jaar decors, standen, meubels en brengt hij concepten tot leven. De laatste jaren legt hij zich voornamelijk toe op het ontwerp en de uitvoer van interieurconcepten voor clubs, shops en horecazaken, waar hij er met zijn werk steeds naar streeft beleving en ervaring toe te voegen. Dat wil hij deze maand ook doen in de Kiosk&Vitrines van Designregio Kortrijk. En dat bedoelt hij letterlijk.

Niet alleen werd de Kiosk op de Graanmarkt omgebouwd tot een ware eyecatcher dankzij een rode, houten constructie, maar binnenin werd een indrukwekkende bar gebouwd. De komende vier vrijdagen gaat de deur van de Kiosk ook echt open en kan je er vanaf 17u terecht voor een Kortrijkse gin tonic of een fris glaasje. Domo Arrigato trommelde daarvoor vertrouwde partners Dark, Copperhead, Fever Tree en Femat op.

Het nightlife concept gaat van de Kiosk naadloos over in de Vitrines aan de Broelkaai, waar een indrukwekkende installatie bestaande uit reuze cassettes en koptelefoons hangt. Deze werd in opdracht van Red Bull Elektropedia gebouwd en was eerder te zien op het festival Dour. Red Bull Elektropedia is het onlineplatform van de Belgische elektronische muziek, in 2009 opgestart door Red Bull Belgium. Via hun events, awards en online platformen (zoals SoundCloud) steunen zij heel wat artiesten en hebben ook extra aandacht voor de ondersteuning van jonge muzikanten.

Vrijdag 30 januari, 6 februari, 13 februari en 20 februari kan je vanaf 17u in de Kiosk terecht voor een gezellige after work drink.

Foto's Hannes Verstraete